Andi, Juci és Dóri máltai sulis 4. nap
Kedves Olvasók!
Július 27-én csütörtökön a következő feladatokkal birkóztunk meg. Dóri továbbra is a webquesten dolgozott, hiszen a tanárnője Isabell nem szerette volna, hogy a máltai szépségek helyett, a szálláson kuksoljanak és a projekten dolgozzanak. Ezért minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy minél több applikáció bemutatása közben, dolgozhassanak a zárófeladatukon. Megismerkedtek az Edpuzzle-el, a Canva-val, Padlet-el, Hald a Crossword és a duckduckgo.com oldallal.
Dear Readers!
On Thursday 27 July, we tackled the following challenges. Dóri continued to work on the webquest, as her teacher Isabell didn't want them to stay in the accommodation and work on the project instead of the beauties of Malta. So she did her best to ensure that they could work on their final assignment while presenting as many applications as possible. They got to know Edpuzzle, Canva, Padlet, Hald a Crossword and duckduckgo.com.
Judit folytatta az applikációkkal való ismerkedést, ezek után pedig a kiejtést, intonációt gyakorolták érdekes feladatokon belül. Ezen feladatok során pikkpakk elkészült Judit, majd látta, hogy a társainak sokkal töb időre van szüksége ahhoz, hogy a fonetikus jeleket felismerjék. Nagyon hasznos gyakorlatokkal gazdagodott a nap során.
Judit continued to introduce the applications, after which they practiced pronunciation and intonation in interesting exercises. During these tasks, Judit finished in no time, and then saw that her peers needed much more time to recognise the phonetic signs. She gained very useful practice throughout the day.
Andi számára az óra első részében a diszlexiás tanulóknak legmegfelelőbb word dokumentum elkészítésének részletei ismertette Josie, többek között minimum 14-es betűtípust igényelnek, Ariel, Intern, Leelwadee betűtípus segíti a munkájiukat, valamint a betűk és szavak között is nagy távolságnak kell lennie és miminum másfél vagy kétszeres sorközre van szükségük, a margók jobb és bal oladalt 3,5-3,5 centiknek kell lennie, hogy számukra olvahsatóbbá, értelmesebbé tegyünk egy word dokumentumot. Ezután a sajátos nevelés igényű tanulók számára nagyon hasznos intensive reader, magyarul a modern olvasó funkciót mutatta be Josie, ami egy Microsoft fejlesztés és a 2018-as wordok-ben található, ez a funkció felolvassa a szöveget, a sorokat szavakat külön meg lehet jeleníteni így.
A délután folyamán pedig Rabat és Mdina felfedezése következett. Nagyon sok hasznos és kifejezetten érdekes informácót tudtunk meg erről a két városról. Rabat jelentése például kötést, kapcsolatot jelent a tájak között. Volt egy igazán kedves történet az állatok védőszentjéről, akit egy malackával ábrázoltak, akinek kicsit a fülecskéi sokkal nagyobbak voltak egy átlagos malacénál. A történet szerint egy kismalacot mentett meg a biztos haláltól, mert nem tudott lábra állni, de amikor a védőszent elkezdte símogatni a lábát, csodák csodájára lábra is tudott állni. A városban rengeteg helyen lehet pici védőszenteket látni a bejárat mellett, úgy vélték ők üvják meg az ott lakókat minden bajtól.
In the first part of the lesson, Josie explained to Andi the details of how to create the best word document for dyslexic students, including the need for a minimum font size of 14, Ariel, Intern, Leelwadee fonts to help them, as well as a large space between letters and words and a minimum of one and a half or double spacing, right and left margins should be 3.5 to 3.5 inches to make a word document more readable and meaningful for them. Josie then introduced the intensive reader, a very useful feature for students with special needs, which is a Microsoft development and is included in the 2018 words, this feature reads the text, lines can be displayed separately from words.
The afternoon was spent exploring Rabat and Mdina. We learned a lot of useful and very interesting information about these two cities. Rabat, for example, means a link between landscapes. There was a really nice story about the patron saint of animals, who was depicted with a piglet whose ears were a bit bigger than an average piglet's. The story goes that he saved a piglet from certain death because it couldn't stand on its feet, but when the patron saint started stroking its feet, miraculously it was able to stand. Tiny patron saints can be seen in many places in the city, near the entrance, believed to protect the inhabitants from all harm.
Most térjünk át Mdina-ra, ami azt jelenti város, az elnevezést a főníciaiaktól kapta, ami azért is döbbenetes, hogy szimplán városnak nevezik, mert egy igazán magával ragadó helyről van szó, ami pedig igazán meglepő volt, hogy a lakossága 85 ember. Volt szerencsénk az alatt a kapu alatt is átmenni, ami a Trónok harca című sorozatban is megtalálható volt. (Szinte hallani véltem a DRACARYS felkiáltást, ahogy a szél átsuhant a házak között.) Apropó házak! Nem nevezhetőek aprócskának egyáltalán, hiszen ahogy közöttük sétáltunk, igencsak aprócskának érezhettük magunkat a házak között.
Now let's move on to Mdina, which means town, named after the chief townspeople, which is also shocking that it's simply called a town because it's a really captivating place, and what was really surprising was that it has a population of 85 people. We also had the privilege of passing under the gate that was featured in Game of Thrones (I could almost hear the cry of DRACARYS as the wind blew through the houses.) Speaking of houses! They couldn't be called tiny at all, as we walked between them, we felt very tiny among the houses.
Köszönjük szépen a gazdag élmény beszámolót ! A videóban a kilátás valami fantasztikus volt ! Minden jót kívánok nektek !
VálaszTörlésBetűtípusok, sorközök, margók... mindez rendkívül érdekes, de azért hagy jegyezzem meg halkan, hogy a csoporttársaitokról tehettetek volna fel több képet, Ők is nagyon s z i m p a t i k u s a k!
VálaszTörlés