BB - Málta (Első nap az iskolában - First day at school) [Valletta]

        A mai nappal kezdetét vette máltai kirándulásom érdemi része, a tanulás. Mint már említettem, az Easy School of Language kb. 160méterre található a szállásomtól (hála a februári Booking-os foglalásnak), így a reggeli elfogyasztása után 2 perccel már az iskolánál voltam, ahol bejelentkezés után felküldtek minket az egyik terembe a legfontosabb információk ismertetésére, majd pedig 9:00-kor meg is kezdődött az első órám. A csoportom 8 fővel kezdett, 4 lengyel, 1 svájci srác, akit 10.30-tól már egy szintén svájci, de hölgy helyettesít, 1 kínai hölgy (aki tök jól beszél társalgás közben angolul, de az órai feladatoknál teljesen elveszett) egy cseh hölgy és én. Mindenki tanár, vagy óvónő. 

A délelőtt folyamán a 2x 1,5 órás órák a bemutakozó társalgási feladatokon túl a going to és a present continous közötti különbségek világáról szóltak. A módszerek hasonlatosak voltak az otthoni oktatási módszerekhez. Volt magnóhallgatás (na jó, modernebb köntösben projektorral), nyelvkönyvből kimásolt lapokon a hanganyaghoz kapcsolódó kérdések megbeszélése, közösen/csoportokban. Sokat beszéltettek minket és többször különböző játékos feladattal tették érdekessé az órát. Próbáltunk Kahoot-ot használni, de az pont annyira sikerült, mint legtöbbször otthon. Pont úgy hajigált le mindannyiunkat a net, mintha a gimiben lettünk volna. Végül a tanár gépe stabillá vált (percekre) és így mint egy modern diavetítő kivetítette a Kahoot feladatát és mi szavaztunk a helyes válaszra. Mondjuk a netproblémát itt meg lehet magyarázni azzal, hogy az iskola épülete is az óvárosban van több épület által körbeépítve középkori fél méter vastag mészkőkockákból. Ha azon az ágyúk nem hatoltak át, akkor mit várunk egy-két műanyag router-től. Apropó iskola. A suli 5 emeletes, szűk belső terekkel és folyosókkal.





És még egy érdekesség. Az emeleteken felfelé haladva egyre kevésbé érvényesül a folymatosan működő klímák hatása. Az 504-es terem a közösségi terem, ahol társalogni és tanulni, valamint kávézni lehet, már aki képes rá. Mi a reggeli ismertetőt hallgattuk itt meg 10 percben, de úgy izzadtunk, mintha a Hortobágy közepén álltunk volna délben. A tantermek jól felszereltek (projektor, laptop és tábla), mindegyikben külön klímával.





Ebédszünet után a fenti képen látható tanárnő segítségével betekintést nyerhettünk a máltai hétköznapok, a helyi szokások és Málta földrajzának különleges világába. Most tudtam meg azt is, mibe csöppentem bele ezen a héten. Amióta megérkeztem Vallettába, mindenhol zene szól, az utcák fel vannak díszítve az út fölé kifeszített, díszes egyházi motívumos "függönyökkel" és templomokban látható szobor utánzatokkal és minden nap este hangos tüzijáték van. Ezt az egy hétig zajló "fesztivált" úgy hívják itt Máltán, hogy Feast. Minden nap van valami látványosság és vasárnap egy nagy szobrot (valamely szent szobrát) kihozzák a templomból és több százan felváltva viszik a vállukon. A szigeten folyamatosan zajlik valahol, ennek naptári rendje van és éppen most volt Vallettában a múlt héten. 


Búcsúzóul felteszek egy tegnapi képet. Vasárnap úgy gondoltam felfedezem Málta kevés homokos tengerpartjainak egyikét, hogy az elkövetkező napok  sok látnivalójára rápihenjek. Elutaztam a sziget északi részén található Paradise Beach-re, amely buszjárattal kényelmesen elérhető 1-1,5 óra alatt.


 



Today started the meaningful part of my trip to Malta, the learning. As I already mentioned, Easy School of Language approx. It is located 160 meters from my accommodation (thanks to the Booking booking in February), so I was at the school 2 minutes after eating breakfast, where after registration we were sent to one of the rooms to explain the most important information, and then at 9:00 a.m. the my first class. My group started with 8 people, 4 Poles, 1 Swiss guy, who from 10.30 is replaced by a lady who is also Swiss, 1 Chinese lady (who speaks English very well during conversation, but is completely lost in class assignments), a Czech lady and me . Everyone is a teacher or kindergarten teacher.


During the morning, the 2 x 1.5-hour classes, in addition to the introductory conversation tasks, were about the world of differences between going to and present continuous. The methods were similar to home education methods. There was listening to a tape recorder (well, in a more modern guise with a projector), discussing questions related to the audio material on pages copied from a language book, together/in groups. They talked to us a lot and made the class interesting several times with different playful tasks. We tried using Kahoot, but it was just as successful as most of the time at home. The net threw us all down like we were in high school. Finally, the teacher's machine became stable (for a few minutes) and so, like a modern slide projector, he projected the Kahoot task and we voted for the correct answer. Let's say the internet problem here can be explained by the fact that the school building is also in the old town, surrounded by several buildings made of half-meter-thick medieval limestone blocks. If those cannons didn't penetrate, then what do we expect from one or two plastic routers. Speaking of school. The school has 5 floors, with narrow interior spaces and corridors.



And one more interesting thing. As you move up the floors, the effect of continuously operating air conditioners becomes less and less effective. Room 504 is the community room, where you can socialize and study, as well as drink coffee, if you can. We listened to the morning briefing here in 10 minutes, but we sweated as if we were standing in the middle of Hortobágy at noon. The classrooms are well equipped (projector, laptop and blackboard), each with separate air conditioning.



After the lunch break, with the help of the teacher shown in the picture above, we were able to gain an insight into the special world of Maltese everyday life, local customs and the geography of Malta. I just found out what I got myself into this week. Ever since I arrived in Valletta, music is playing everywhere, the streets are decorated with ornate church-themed "curtains" stretched over the road and imitations of statues seen in churches, and there are loud fireworks every night. This week-long "festival" is called Feast here in Malta. Every day there is a spectacle and on Sunday a large statue (some holy statue) is brought out of the church and hundreds of people take turns carrying it on their shoulders. It's constantly happening somewhere on the island, it has a calendar order and it was just in Valletta last week.



I'm posting a picture from yesterday as a farewell. On Sunday, I thought I'd explore one of Malta's few sandy beaches to rest up for the many attractions of the coming days. I traveled to Paradise Beach in the northern part of the island, which can be easily reached by bus in 1-1.5 hours.




Megjegyzések

  1. Kapcsiból otthon éreztem magam a módszerekkel!! :D Nagyon szép a tengerpart! *-*

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a hely! Érezd jól magad!

    VálaszTörlés
  3. Szuper! De ha a neved is odaírod valahova, még azt is tudom majd, hogy ki vagy...

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. A monogrammom a címben segíthet Peta, na jó segítek az isteni BB. 😁

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

:)) - Eszter, Judit, Roberta Izlandon - az utazás és az első nap (Roberta)

Lindau - 2. nap - Petróné Elek Zsuzsa