Ma is időben indultunk a suliba Robertával, de valószínűleg az én kérésem miatt (menjünk végre sík terepen) épp időben érkeztünk meg. 🚶 A mai termünk hangulatosabb és nagyobb is a tegnapinál. Nagy kerek asztalok vannak amiken jól lehet csoportokban dolgozni.
Az órákon több érdekes feladatot is kaptunk és különböző csoportokban illetve egyénileg dolgoztunk. Az első feladatunk az volt, hogy fessük le egy dilemmánkat és tárjuk a csoport elé. Én a tegnapi bálnaevés kontra szeretem a 🐋-t dilemmámat vetettem azaz festettem papírra.
Azután kis csoportban egy szigetet 🏝 kellett gyurmából készíteni, minden olyan dologgal, amire szükségünk lehet ott. Tovább görgetve a feladatot a sziget köré kellett írnunk mit-miért tettünk a szigetre, miért lesz hasznos a számunkra és az ottani embercsoport számára. Végezetül arra kellett reflektálni, mit tanultunk ebből. Lássuk be, mi egy környezetbarát minimalista szigettel készültünk, de rájöttünk, hogy egy kis kreativitással mindent lehet "másra" is használni (halcsontból fésű, tó vize tükör...) és közösen, kompromisszumokkal és mindenkinek az ötletéből egy egészet alkotva egy egész élhető kis szigetünk lett.
Today we also left for school on time with Roberta, but probably because of my request (to go on flat terrain) we arrived just in time. 🚶 Today's room is cosier and bigger than yesterday's. There are large round tables which are good for working in groups.
During the lessons we were given several interesting tasks and worked in different groups and individually. Our first task was to paint a dilemma and present it to the group. I drew my dilemma from yesterday's whale naming vs I love 🐋 on paper.
Then in a small group we had to make an island 🏝 out of clay with all the things we might need there. Rolling the task further we had to write around the island what-why we put the island there, why it will be useful for us and the group of people there. Finally, we had to reflect on what we had learned from this. Let's face it, we had planned an eco-friendly minimalist island, but we realised that with a little creativity everything could be used for "something else" (fish bone comb, pond water mirror...) and together, with compromise and everyone's ideas coming together, we had a whole, a whole livable little island.
A sziget és ami "mögötte" van.
The island and what is "behind" it.
Az óra további részében arról volt szó, mi kell ahhoz, hogy jó "polgár" légy. Egy feladat során színes cetlikre kellett írnunk olyan tevékenységeket, önkéntes, karitatív feladatokat, amik jobbá tehetik az iskolánkat, közöségünket, országunkat és az EU-t. Igazi ötletbörze alakult ki és nagyon jó ötleteket kaptunk.
Az utolsó feladatba már nem kezdtünk bele, mert a mai nap a kirándulásé és sokan mentünk a Kék Lagúnába ezért Lana hamarabb fejezte be az órát. (később kiderült, hogy felesleges volt sietni) Siettünkben azért megálltam egy kép erejéig a sulinkkal szemben lévő vulkanikus kőszobornál, minek rohanni. Útközben egy jegesmedvével is összefutottam.
Egy gyors ebéd után a buszos találkozópontra siettem (Roberta elkísért, mert valljuk be tájékozódásban isteni). A fél 3-ra hirdetett indulás átcsúszott 3-ra (nemkellett volna sietni). A látvány és a termálvíz azonban mindenért kárpótolt. A Kéklagúna valóban csodálatos. Kipróbálhattuk a gyógymaszkot és még egy üdvözlő italt is kaptunk. A termálvízből kiszállva ugyan kicsit vacogós volt az idő, de nem cseréltem volna a máltai kollégákkal így sem.
A tartalmas nap után hazaérve jól fog esni a pihenés.
The rest of the lesson was about what it takes to be a good "citizen". In an exercise, we had to write on colourful sticky notes activities, voluntary and charitable tasks that could make our school, our community, our country and the EU a better place. It was a real brainstorming session and we got some really good ideas.
We didn't start the last exercise because today was a day of excursions and many of us went to the Blue Lagoon so Lana finished the lesson early (later it turned out that it was unnecessary to hurry). In our haste, I stopped to take a picture at the volcanic stone statue opposite our school, why rush. On the way I also met a polar bear.
After a quick lunch, I hurried to the bus meeting point (Roberta accompanied me, because let's admit it, she's divine at orientation). The advertised departure at half past 2pm slipped to 3pm (no need to rush). However, the views and thermal water made up for everything. The Blue Lagoon is truly magnificent. We were able to try the spa mask and even had a welcome drink. The weather was a bit chilly when we got out of the thermal baths, but I wouldn't have changed places with my Maltese colleagues.
It will be nice to relax when we get home after a busy day.



A Kék Lagúna.
The Blue Lagoon.
Örülök, hogy a ti kurzusotok is kreatív! A mi csoportunk nagy része csak pénteken mehet a Kék Lagúnába, because of overbooking, de cserébe ma elmehettünk egy kisebb tengerparti fürdőbe. Nem baj, a vulkántúrán találkozunk!
VálaszTörlésMicsoda alkotások!!!!!!!
VálaszTörlésA Kék Lagúna gyönyörű, de hiányolom a gyógymaszkos képet!!! :)
VálaszTörlés