Andi, Juci és Dóri máltai kaland, 1. nap az iskolában :)

 

Kedves Olvasók!

 

Ma megkezdődött az első napunk az ETI Malta intézményben. Először egy hotel lobbijában gyűltünk össze, ahol egy regisztráció és fényképkészítés után, ami a diákigazolványunkhoz kellett (kimondva is mókás, hogy kb. 14 évet ugrottam vissza, újra ifjú lehetek :D). Állítólag ezzel egy nagyon klassz privát tengerparti részre lehet menni, de ezt még várat magára, hogy felfedezzük. Egyelőre a tanulás az első. 😉 A következőekben néhány sorban leírom, hogy Juci, Andi és én mit tapasztaltunk az első napon.

Kezdem Jucival. Ő egy olyan módszertani tanfolyamon vesz részt, ahol 7 angol tanár van egy kurzuson, Közép-Kelet Európa különböző országaiból. A kezdeti ismerkedés után, inkább gyakorlat orientált feladatokon volt a hangsúly, amiben az a nagyszerű, hogy az oktatón kívül mindenki tud hozzá tenni olyan plusz, saját gyakorlatokat, amivel még hatékonyabbá teszi a közös munkát. A mai nap során terítéken volt a warmers, fillers valamint a nagy meleget ellensúlyozó coolers volt, ezen felül drama, role play, és idiomatic language. Juci ma este már meg is csinálta a házi feladatát, mert bizony elvétve itt mi is kapunk ilyeneket. :D

Dórinak 10 perc után kapásból új tanára lett, lehet ahogy ránézett Dórira úgy gondolta, ebből ennyi elég is volt, inkább beteget jelent (valójában tényleg nagyon beteg volt szegény, az intézmény igazgatója jött be órára és küldte haza, remélhetőleg szerdán már tud csatlakozni a csoporthoz újra). Ezek után Izabelle nagy lelkesedéssel kezdte meg csoportja oktatását, ami 8 főből áll: 3 olasz, 2 lengyel, 2 cseh és 1 magyar főből áll. A kezdeti órákon a CLIL és IKT találkozásáról volt szó, a Multidikt, Wordlink, CLILstore és a Zunal oldalak megismerésével. Egy webqestet kell a hét végén projektmunkaként majd prezentálnia a csoportjának, izgatottan várja, hogy többet tudjon meg erről is a hét folyamán. Itt egy kép motivácónak erre a hétre, majd kiderül mennyire segíti ez Dórit a hét során.


Andi sajátos nevelési igényű gyerekekről tanul ezen a héten. A csoport kettő olasz, egy osztrák, egy litván, egy francia, egy szlovák és kettő magyar főből áll. A tanáruk Josie maga is ADHD szindrómával él és a 15 éves fia pedig autista és diszlexiás, így minden információ, ami tőle elhangzik, teljes mértékben hiteles és elfogadható Andi számára. A mai órán számos olyan gyakorlatot kellett végrehajtaniuk, amely során egy diszlexiás, egy ADHD-s és egy autista tanuló helyben kellett érezniük magukat. Borzasztó érdekes és lebilincselőek a tanáruk személyes történeteik. Izgalommal várja a következő napok folytatását.

Dear Readers!

 

Today our first school day started at the ETI Malta institution. First, we gathered in the lobby of a hotel, where after registration and taking a photo, which was needed for our student ID (it's funny to say that I jumped back about 14 years, and be young again:D). It is said that you can go to a very cool private part of the beach with this ID card, but this is still waiting to be discovered. For now, learning comes first. 😉 In the following, I will describe in a few sentences what Juci, Andi and I experienced on the first day.

I'll start with Juci. She is taking part in a methodology course, where there are 7 English teachers in one course, from different countries of Central-Eastern Europe. After the initial introduction, the focus was more on practice oriented tasks, in which the great thing is that everyone, apart from the instructor, could add their own extra experiences, which make the work even more effective. During the day, warmers, fillers and even coolers were practiced, in addition to these there were drama, role play and idiomatic language exercises. Juci has already done her homework tonight, because sometimes we have such things here, too :D

Dóri suddenly got a new teacher after 10 minutes, maybe the way Dóri looked at her triggered her to feel that was enough and she called sick (actually, she was really sick, the director of the institution came to class and sent her home, hopefully she can join the group again on Wednesday). After that, Izabelle started teaching her group with great enthusiasm, which consists of 8 people: 3 Italians, 2 Poles, 2 Czechs and 1 Hungarian. In the initial lessons, it was about meeting CLIL and ICT, learning about the Multidikt, Wordlink, CLILstore and Zunal sites. At the end of the week, she has to present a web party as a project work to her group, and she is excited to learn more about this during the week.



Andi is learning about children with special educational needs this week. The group consists of two Italians, one Austrian, one Lithuanian, one French, one Slovak and two Hungarians. Their teacher, Josie, herself lives with ADHD syndrome and her 15-year-old son is autistic and dyslexic, so all the information she gives is completely authentic and acceptable to Andi. In today's class, they had to carry out a number of exercises during which they had to place themselves to a dyslexic, an ADHD and an autistic student’s situation. Their teacher's personal stories are terribly interesting and captivating. She looks forward to the continuation of the next few days. That's all folks!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

:)) - Eszter, Judit, Roberta Izlandon - az utazás és az első nap (Roberta)

Lindau - 2. nap - Petróné Elek Zsuzsa