Andi, Dóri és Juci 3. máltás iskolai napja
Kedves Olvasók!
Hát eltelt a harmadik nap is az iskolában itt Máltán.
Andi ma a cooperatív tanulási ötleteket sajátított el, mindig külön figyelemmel a speciális nevelési igényű tanulók sajátosságaira. Kettő fej káposzta segítségével Josie, a tanárnő megpróbálta szemléltetni az autista, a diszlexiás és a neurotipikus -hétköznapi- emberek agyát és azt a folyamatot, ahogyan az információkat próbálják feldolgozni a neuronok -ez esetben a hurkapálcikák- segítségével. Nagyon sokat segített ez a módszer abban, hogy Andi megértse, miért is viselkednek másképpen az előbb említett tanulók.
So the third day of school here in Malta has passed.
Today Andi has been learning cooperative learning ideas, always with special attention to the specific needs of pupils with special educational needs. Using two heads of cabbages, teacher Josie tried to illustrate the brains of people with autism, dyslexia and neurotypical people and the process of trying to process information through neurons - in this case, toothpics. neurons. This method has been very helpful in helping Andito understand why the SEN learners behave differently.
Dóri ma a grafikai és vizuális ábrázolásokról hallgatott előadást, hogy ezeknek a segítségével, hogyan lehet hatékonyan szemléltetni egy CLIL órát. Számtalan vizuális példát vizsgáltak meg és dolgoztak fel párokban. A cél az volt, hogymeglássák, hogyan ne zsúfoljanak túl egy szemléltető eszközt, és mire figyeljenek, amikor instrukciókat adnak a vizuális eszközök segítségével. Ezután a Learning Apps alkalmazás lehetséges feladatain mentek végig. Ez az applikáció nagyon hasznos segítséget nyújt, hogy színesebbé tegyünk egy CLIL órát.
Today Dóri listened to a presentation on graphic and visual representations, how they can be used to effectively illustrate a CLIL lesson. Numerous visual examples were explored and worked on in pairs. The aim was to see how not to overcrowd an illustrative tool and what to look out for when giving instructions using visuals. They then went through possible tasks in the Learning Apps app. This app is a very useful tool to make a CLIL lesson more colourful
Juci "kedvenc" témaköre került sorra a mai napon. Végig a laptopja előtt ülve küzdött, hogy felvegye a tempót a nála x évvel fiatalabb gépen felnőtt ifjú kollégákkal. Néhány alkalmazás részletes magyarázatára és gyakorlására került sor. Mindössze kétszer csordult ki a könnye, de a végén mégis mosolyogva, a fiatalokat szinte utolérve, sok hasznos, új gyakorlati tudással gazdagodva és teljesen kimerülve fejezte be a napot.
Délután kirándulni indultunk a Comino szigetén található varázslatos szépségéről híres Blue Lagoon-ba. A jó hír az volt, hogy legalább 5 fokkal enyhébb volt az idő, a rossz viszont, hogy annyira felerősödött a szél és a hullámzás, hogy leállították a túristákat a szigetre szállító hajókat. Hogy mentsük a napot, Gozo szigetére mentünk, ahol csodálatos délutánt-estét töltöttünk. Victoriában (Rabbatban), Gozo fővárosában voltunk, a Cittadellát néztük meg, a látvány lenyűgöző volt. Visszafelé katamaránnal szerettünk volna jönni, de estére már azt is leállították, így maradt a hőn szeretett busz utazás. Ma ez is tartogatott- ezúttal pozitív meglepetést számunkra. A hétfőihez képest dupla távot 20 megállóval és kb fél órával kevesebbel úsztuk meg.
Juci's "favourite" topic was discussed today. All the while sitting in front of her laptop, she struggled to keep up with her young colleagues who had grown up on a computer x years younger than her. Some applications were explained and practised in detail. He only shed a tear twice, but at the end of the day he finished with a smile on his face, almost catching up with the youngsters, with lots of useful new practical knowledge and completely exhausted.
In the afternoon we went on an excursion to the Blue Lagoon, famous for its magical beauty on the island of Comino. The good news was that the weather was at least 5 degrees milder, the bad news was that the wind and waves had picked up so much that they had stopped the boats taking tourists to the island. To save the day, we headed to the island of Gozo, where we spent a wonderful afternoon and evening. In Victoria (Rabbat), the capital of Gozo, we visited the Cittadella, a spectacular sight. We had planned to take a catamaran on the way back, but by the evening that had been cancelled, so we were left with the much-loved bus trip. Today it was another positive surprise for us. Compared to Monday, we managed the double distance with 20 stops and about half an hour less.
Persze-persze nagyon érdekes amit tanultok... de azért a végén a ravioli annyira bejött (uhh...),hogy be is terveztem az elkészítését itthon!
VálaszTörlésTényleg jól néz ki ahhoz képest,hogy az iskolában ilyrt is adnak:)
VálaszTörlés