:)) - Roberta feltámadása és újabb feladványa // A Whales of Iceland és a Perlan

Amikor írom ezt a bejegyzést, épp a taxira várunk, hogy elvigyen minket a reptérre. Az utolsó két Izlandon töltött napom történéseit fogom röviden leírni: az utolsó iskolai napunkat, a termünkben felfedezett apróságot, a látogatást a Whales of Iceland-be, a Pelanban gyűjtött élményeket, és esik pár szó a titkos hallevesről is, ami szintén egy helyi étel.

A kép a Whales of Iceland-ben készült

2023.07.28., péntek
Ez volt az utolsó napunk a suliban. Ismét nagyon sok izgalmas feladatot oldottunk meg, amik ismét új nézőpontokat nyithatnak meg a tanítási gyakorlatunkban. Hálistennek, az egyik feladat megoldása során feltámadtam, mint egy főnixmadár, és újra a régi fényében tündökölt az agyműködésem - végre újra produktív voltam. Ez leginkább akkor jött ki, amikor készítenünk kellett egy képregényt egy adott program segítségével - nagyon jó feladat volt!
Megkaptuk a Certificate-t, ami csodás hír, de mindemellett a nap folyamán felfedeztem egy apró, ám annál szívmelengetőbb részletet...

Íme, a felfedezésem helye: ha bárki törni akarja a fejét, hogy mi lehet a megoldás, mit fedeztem fel, csak nézze a képet, de ne görgessen le, mert a kép alatt le is írom. :)

Mennyi esély volt arra, hogy eljövök Reykjavíkba, ahol pont egy olyan helyiségben lesznek az óráim, ahol megtalálható egy Roberta Leigh által írt könyv, hogy egy szép napon megpillanthassam (amúgy utánaolvastam, és ez igazából Rita Lewin írónő álneve). Szóval, csodás volt ez a nap is. :D

Suli után Eszterrel a Whales of Iceland felé vettük az irányt. Ez egy nagyon érdekes hely: az összes Izland környékét megforduló bálnafaj életnagyságú modellje megtekinthető. Pl. a kék bálna valamilyen felfújható anyagból készült, de különböző technikákkal készítették ezeket a modelleket. Nagyon jó volt, hogy a bálnales után került sor erre a látogatásra, így ugyanis utólag megtekinthettük, hogy a hajóról milyen bálnák hátát vagy uszonyát láttuk.

Döbbenetes volt látni, hogy milyen elképesztően gyönyörűek, és mennyire hatalmasok ezek az állatok. Mi egyébként láttunk minke whale-t, és hosszúszárnyú bálnát is a bálnales alkalmával, ahol elhangzott, hogy a hosszúszárnyú bálna uszonya 6 méter hosszú. Ezt nagyon nehéz volt elképzelni, de ebben a teremben láthattuk is:

Itt megnéztünk egy filmet az óceánok zajszennyezettségéről, ami elképesztő tényeket tár fel. Eszter egyik bejegyzésében megtaláljátok a dokumentumfilmhez vezető linket. Mindenkinek ajánlom!

2023.07.29., szombat
Ez az utolsó itt töltött napunk. Ahogy már írtam, épp a taxit várjuk. Mára egyetlen programunk maradt: a Perlan. A Perlan célja, hogy bemutassa Izland élővilágát, természeti adottságait és csodáit. Hatalmas épület egyébként, ahol rengeteg interaktív eszközt alkalmaznak, hogy még jobban megértsék az ide látogatók az egyes témákat.

Az első állomásunk a planetárium volt, ahol egy elképesztő bemutatót láthattunk a sarki fényről. Ezt követően az itt található, mesterségesen kialakított gleccserhez mentünk. Nagyon érdekes volt ez a hely: ez egy kanyargós 100 méteres folyosó, ahol tökéletesen megjelenítik egy valódi gleccser belsejét. -10 °C volt idebent, szóval elfért rajtunk a kabát.

Innen egy kiállítóterembe vezetett az utunk, ahol megismerhettük a gleccserek olvadásának következményeit, ezek élővilágát, és egy klassz eszköz segítségével az 1800-as évektől 2200-ig végig nézhettük Európa legnagyobb gleccserének (ami itt található) "életét": hogy mekkora volt, és hogy mekkora lesz, melyik fázisnak mik a veszélyei, stb.

Ezenkívül láthattunk egy csodás videót a 2021-es vulkánkitörésről, végül pedig a tetőteraszon tettünk egy kört, ahol beláttuk egész Reykjavíkot.

Összességében minden arról szólt, hogy miért annyira fontos, hogy óvjuk a környezetünket, és vigyázzunk a természet értékeire.

Ezután még bementünk a városba, és megkóstoltam a Secret fishsoup-ot (jól tudok választni) :D Ismét fogalmam sem volt, mi is van a levesben, de a legjobb választás volt: garnélaleves cipóban. :)

Fincsi volt. :)

Sajnos egy kicsit hosszú lett a bejegyzés, de azért remélem, még emészthető.

Most vár ránk egy 12 órás utazás, de miután hazaérünk, írok még egy összegzést, és azzal aztán tényleg lezárul ez a csodálatos kaland.