CsT the Icelander - Day 6 (a blog written by Tamás Cserháti)
Kedves Olvasóim!
Elérkeztünk a péntekhez, egyúttal a kurzus elméleti részének zárásához. Ma is egy órával korábban kezdtünk, kint a parkban. Utoljára edzettünk egyet közösen és tanultunk néhány új csapatjátékot, amikre már a testnevelés szakos kollégám is azt mondta, hogy számára is érdekes újdonság volt. Ezt követően visszatértünk a hotel koneferenciatermébe, ahol Helena előadása után be kellett mutatnunk a tanfolyamon tanult gyakorlatokból és módszerekből összeállított óratervünket. Utolsó leralxációs gyakorlatként betekintést kaptunk a japán kalligráfia, a shodō rejtelmeibe. Mivel holnap aktív napunk lesz, ezért ma megkaptuk a tanfolyam elvégzését alátámasztó tanúsítványunkat is. A holnapi program igazán ígéretes, így a Helena bízott abban, hogy nem fogunk megszökni. Előzetesen annyit elárulhatok, hogy ebben egyáltalán nem tévedett,
/ So we have arrived to the fifth dayd of the week. It's Friday now, the last day of the course held in classroom or somwehat. We arrived earlier an hour today as well, to the park, and had a work-out and some team games for the last time. One of my PE colleagues told me, that this time it was an enjoyable novelty to her. After this, we went back to the conference room of the hotel, followed by Helenas presentation. In the second part we had to show and present our lesson plans composed of the games and exercises we have learned. Our last relaxation activity was shodō, the Japanese art calligraphy. Since we are going to have an activity day tomorrow, we received our sertificates from Helena, testifing that we had completed the course. Tomorrows program is really promising, so Helena trusted us, that we won't escape from last days classes. Spoilers: she was completely right about this.
Sokan kérdezhetitek, hogy történelem - földrajz szakos tanárként mit adott nekem ez a képzés? Azt kell, hogy mondjam, hogy meglehetősen sokat. Erről összeállítottam egy listát, hogy összefoglaljam a tapasztalataimat:
1. A legtöbbet szerintem az angolnyelvű kommunikációból profitáltam. Ez igaz mind a beszélt nyelvre, a tanfolyam során, mind pedig az írásos kommunikációra, a blogon keresztül. Még nem tudom összeszámolni, de mire végzek a bloggal, szerintem legalább száz földrajzzal kapcsolatos kifejezést kell lefordítanom. Ezek egy részét ismertem már korábban is, de azért szép számmal akadtak újak. Ha az iskolánk sikerrel jár egy kéttannyelvű tagozat létrehozásában, akkor ez még hasznos lehet.
2. A túrákon rengeteg érdekes információmorzsát gyűjtöttem be a turistatájékoztatókból és az idegenvezetőktől. Csak földrajzból legalább tíz leckénél módosítanom, kiegészítenem kell az eddigi rutinomat. A teljesség nélkül itt egy felsorolás: Észak-Európa / Lemeztektonika / Vulkanizmus / Földrengések / A külső erők felszínformálása / Tavak keletkezése / Földtörténet / Megújuló energiaforrások / Övezetesség és éghajlatok / Ásványok és kőzetek, stb. De profitáltam történelemből is, hiszen sokat megtudtam a vikingek középkori életéről, Izland és Dánia közös történelméről, a katolikus vallás, majd a reformáció térhódításáról Izlandon, Izland korai demokratikus fejlődéséről, de még a második világháborús angol, majd azt követően az amerikai megszállásáról, és a hidegháború alatti diplomáciában játszott szerepéről is. Ennek a tudásnak a egy része idővel majd passzív tudássá válik, ami előhívható akkor, ha egy tanuló egy érdekes kérdést vet fel egy órán, vagy ha csak példát akarok említeni egy olyan általánosságra, amit tanítanom kell.
3. A gondolkodással, testmozgással és egészséges életvitellel kapcsolatos információk sem lesznek számomra haszontalanok. Ha a testnevelés szakos kollégák elfogadják, akkor egy foglalkozást akár én is meg mernék tartani az éves sport- és egészségnevelési napunkon, de akár egy tanári csapatépítő tréningen is. Óratervem már van hozzá.
/ Many of you might ask, what can a someone teaching history and geogrpahy gain from this course? I have to tell you, that more than it meets the eye at first glance. For this I've prepared a list to sum-up my experiences a bit:
1. The most beneficial to me was the communication in English. This is true to both oral and written communication, also in a great part thank's to this very blog. I still did not have the chance to count how many technical terms I have translated related to geography. I've allready known some of these, but than again, some of these were new to me. If our school succeeds in starting a bilingual class, than this gain in vocabulary will be most wellcomed.
2. On the tours I've collevted many interesting pieces of information from both tourist information boards and also from the guides. Just in geography, I have to modify and supplement my teaching routine in at least ten lessons. Here is a list witouth any regards to completenes: Northern Europe / Plate tectonics / Vulcanism / Erathquakes / Surface shaping by external forces of nature / The genesis of lakes / Historical geology / Renewable energy resources / Climatology / Minerals and stones, etc. But I've also some merits in my other subject, history, since I've learned a lot about the ways of the medieval vikings, the common history of Iceland and Denmark, also about the catholic, and later on the luteran church gaining ground on Iceland, about the early democratic developement of the country, but also about it's british occupation during the second world war, and later about the occupation by the US Navy, and also about it's role in diplomacy during the cold war. With time passing, a part of this knowledge will turn into passive knowledge, but it will be still accessible if a student poses an interesting question during class, or if I want to underline a general statement I've said with a fine example.
3. The things I've learnd about thinking, exerciseing and healthy-lifestyle, those wont be useless either. If my colleagues teaching PE accept my offer, than I can lead some activities on our reguler sports- and healthcare day, or even a teachers team-bulding program, if my other colleagues are interested as well. I allready have the lesson plan written.
A kései ebéd elfogyasztása után a Kék Lagúnába látogattam el, ami Izland és a világ egyik leghíresebb és legszebb fürdőhelye. A kurzushoz tartozó csoportos belépőnek köszönhetően jelentős kedvezménnyel vehettem igénybe a hely szolgáltatásait.
After a late lunch I've visited the Blue Lagoon, which is one of the most beautiful spas not just in Iceland, but also on the planet. Thanks to the group entry - made available by the course - I could use the facilities services for a reduced fee.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése